20120227-121627拷貝  

的確如此,曾經如此理所當然的。
後來也只是換來『曾經』二字。曾經認識的。 

 

  

 

 

 

 

Gotye feat. Kimbra - Somebody That I Used To Know 

  

Now and then I think of when we were together
Like when you said you felt so happy you could die
Told myself that you were right for me
But felt so lonely in your company
You can get addicted to a certain kind of sadness
Like resignation to the end
Always the end
So when we found that we could not make sense
Well you said that we would still be friends
But I'll admit that I was glad that it was over
But you didn't have to cut me off
Make out like it never happened
And that we were nothing
And I don't even need your love
But you treat me like a stranger
And that feels so rough
You didn't have to stoop so low
Have your friends collect your records
And then change your number
I guess that I don't need that though
Now you're just somebody that I used to know

Now and then I think of all the times you screwed me over
But had me believing it was always something that I'd done
And I don't wanna live that way
Reading into every word you say
You said that you could let it go
And I wouldn't catch you hung up on somebody that you used to know...


But you didn't have to cut me off
Make out like it never happened
And that we were nothing
And I don't even need your love
But you treat me like a stranger
And that feels so rough
You didn't have to stoop so low
Have your friends collect your records
And then change your number
I guess that I don't need that though
Now you're just somebody that I used to know
I used to know
That I used to know
Somebody...

 

偶爾會想起 我們在一起的日子
仿佛又回到你說的快樂至極的時光
曾告訴自已 你就是我想要的那個人
但還是難以忘懷那些愛與痛的記憶
你總是會陷入莫名的感傷
卻最終好像又無可奈何
總是這樣到最後
所以當你我之間的感情漸漸平淡時
你說我們還是做朋友吧
我承認我情願結束這樣的感情
可是你不必就此遠離我
好像我們什麼也沒有發生過
就像一點關係也沒有
我已不需要你的任何一點愛
但你卻把我當成陌生人一般
這感覺有多麼傷人
你實在不必如此躲開我
叫你的朋友來清理你的東西
接著換了新的手機號碼
我想我也不需要知道你的消息
現在你對我來說 
只是我曾經認識的一個人罷了

偶爾還是會想起那些纏綿的日子
可是我是否該相信這是我曾經歷的事
我不想再過那樣的生活
揣摩你說的每句話
你說你可以放得下這一切
也不會再糾纏不清了

可是你不必就此遠離我
好像我們什麼也沒有發生過
就像一點關係也沒有
我已不需要你的任何一點愛
但你卻把我當成陌生人一般
這感覺有多麼傷人
你實在不必如此躲開我
叫你的朋友來清理你的東西
接著換了新的手機號碼
我想我也不需要知道你的消息了
現在你對我來說 
只是我曾經認識的一個人罷了
曾經認識的
我那曾經熟悉的
陌生人

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    姿嬙 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()